Monday, July 23, 2012

Part 7~~ (Jalan ke Rainforest Discovery Centre, RDC)

Lepas jer balik dari tengok orang utan dekat Sepilok
g singgah dekat RDC (Rainforest Discovery Centre) Pulak
Dekat dekat jer dua dua tempat ni
5 minit naik kereta da sampai....

Masa aku pegi ni area parking dier tengah dalam renovation
so kalo naik kereta biasa tu mmg berbatu la...
kalo 4wd mmg selamat ..
agaknye tahun depan aku balik da cantik kot kawasan parking ni

ape g, layan gambar sudah

 
 Trademark sebelum masuk RDC


 
 trademark RDC kat dalam pulak
  
 masuk masuk jer jumpa air.. teruja terus anak aku nak mandi..


 ni area tepi kaunter tiket.. nak bayo kene masuk tau.. tak mahal pn RM5 jer


 nak tangkap gambar bertiga bukan main payah.. cam ulat bulu da qsha kalo kene dukung


 posing dulu kat sini sebelum masuk tengok sekitar rainforest


 lalu jambatan gantung pertama

 berehat sebentar, penat berjalan

 seram aku naik jambatan gantung ni.. rase cam nak roboh tau.. melampau betul hayunan jambatan ni.... 
tapi qsha selamba jalan kaki sambil hisap botol susu jalan macam tak der perasaaan.
berani betul budak ni... yang sepupu di si aaron da panggil panggil kat hujung, boleh lagi qsha menyahut sekejap!.. ko tak tau nak ibu ko ni ketakutan... mak tak pandai berenang sayang...ahahhahahah


 aku n sya da pancit da sebenarnya, tapi kene pakse jugak naik Bristlehead Tower ni.. alang-alang naik jugak la. aku jumper seekor burung ni. tapi tak pulak terpikir nak snap gambar.. apa daaa


 Bila da naik tower ni terus ada jalan cam jambatan besi la tuk terus ke jalan keluar.. best pulak jalan atas ni.. jalan sama tinggi jer dengan pokok-pokok.. tinggi beb..


 tinggi kan?






habis ronda-ronda Siti Nun sewa bot ni pulak

Semua try naik bot ni
aku jer yang tak naik
penakut kot....aku  tengok qsha mmg steady
bayangkan dier berjalan baper KM still tak penat
aku pn pancit... banyak tul tenaga si qsha ni...
tapi bagus jugak, baru aku tau qsha suke alam semulajadi kot
dia cam excited terlebey... abih daun daun kering dia kutip..
kayu kayu kecik dier pungut...
nnt ibu ayah bawak g hutan lagi nak?

next story = Pasar Umum Sandakan

2 comments:

lovely said...

bagusla Qsha..
pecinta Alam yer..

aimi ibrahim said...

Lovely
a ah.. da cam budak kampung da gaya dia kalo dalam hutan =p