Friday, May 4, 2012

Berkebun

Kat putrajaya ni umah pn tak jejak tanah
tak der 'can' pn nak menanam
tapi kat kampung aku, adik aku buat kebun kecik depan umah...
syok aku g melawat tapak...ekekekek...

dari tanah terbiar bagus gak dier wat camtu
ader gak hasil.
nnt aku nak mintak dia tanam pokok rambutan la
buah febret aku, tak yah beli kat paso lagi...ahahhaha

petik sawi, terus g masak. fresh gile =)


 Ibu n Qsha yang melawat tapak...ehehehheheh



tah ape gaye peace qsha buat.. aku tak ajo pn, mesti belajar kat umah pengasuh kan. ehehehehhe

Agaknya nnt bulan depan aku datang, da berbuah kot jagung kat belakang tu....  =)
Jagung wait for me!

12 comments:

::Nora Maney:: said...

amboi rajinnye makcik nih :D

aimi ibrahim said...

tengok orang la ..ahahhaha..

iDa WiTh aLoNG said...

uhaiii...buah rambutan!!!my favourite too aimi...bagi sekilo pun tak cukup...haha..

aimi ibrahim said...

Ida eith along
hah! same la kiter hantu rambutan.. sekilo apa barang..ahahahha.. sebakul baru puas hati...

.:Mama Dhia:. said...

memang tak rugi berbakti pade tanah..
bestnyer dapat makan sayur fresh..

aimi ibrahim said...

tu la... sonok dapat petik sayur...pastu masak

Ummi Iman said...

Rajinnya adik. Seronok dapat makan hasil titik peluh sendiri. Berbudi pada tanah tak rugi kan?

aimi ibrahim said...

Ummi Iman
rajin ader mase je..hihih..setuju! berbudi kat tanah kita dapat hasil=)

mimie.. said...

wah bestnyee ada kebun..wlu kecik macam ni pun,tp hasil dia sangat memuaskan hati kita bila tengok ^_~

aimi ibrahim said...

Mimie
kecik pn hasil dier belipat ganda.. hihihihi.. suh jiran g amik kalo nak...dapat pahala jugak...hihi

mimie.. said...

ha betul3...dapat pahala free je kan klu bg kat jiran..bagus3..ehehee

haah la anak kita sebaya lah ^_~

aimi ibrahim said...

mimie
ehehhehehe=)