Friday, July 6, 2012

Gigi Oh Gigi

Gigi aku banyak jer serpih pas aku beranakkan qsha
aku tak pelik la sangat
sebab time mengandung aku mmg benci susu..ehehehe
minum awal awal je...
mmg padan la muke aku sekarang gigi tak kuat kurang kalsium kan...


Ari Rabu 4/7 ritu gigih aku keluar sekejap
tinggal kan opis, bos meting luar (inilah masa yang sesuai)
tekad ni aku ke Bangi,cari klinik gigi
1st aku aim nak g Klinik Puteri kat Seksyen 3 Tambahan tu...
tapi dier punya patient ramai la pulak...
kene buat appoitment, appoitment paling awal pn ari jumaat 6/7tu....
mmg aku reject la cari klinik yang lain....
Naseb baik area tu ader 2 klinik gigi
try tanye kat klinik lagi satu. klinik Impian nama die
wahhh,,, berbunga bunga ati aku sebab bila tanyer diorang boleh buat terus..
ye la aku ni datang walk in jer.. harapan nak buat terus tu tipis la kan...
semuanya kene appoitment sekarang

signboard
ni la trademark depan klinik Impian tu. Kat Seksyen 3 Tambahan BBB
Gigi aku ni tak der la kritikal mana pn...
makan tak der la rase sakit pn
saje jer tak puas ati selagi ada serpih2 tu terasa
kalo makan pn asik kene flos jer sebab mesti terlekat mknan

Sekali dr tu cek... korg tau berapa kene tampal??
4 gigi ko!
2 gigi sebab nak cantikankan tampal lame
yer la zaman sekolah dulu tampalan tu kan kaler silver tu
so aku kasi cantikkan tuka kaler same cam gigi
lagi 2 tu yang serpih kecik tu
belah kanan atas bawah...aku rase aku tergigit batu dalam nasi kot
tu dua dua atas bawah retak.. kecik jer pn...
tapi lama lama nnt teruk pulak jadinyer kan...

Dekat sejam aku menganga....
selesai!
yea aku suke...
baru la seronok nak berjalan jauh dengan gigi yang selesa camni...

da 10 tahun kot tak tampal gigi
lupa da apa kesan pas tampal gigi..
sehari pas tampal tu sakit kemain..
pelik aku, orang berlubang yang sakit
aku lepas tampal yang sakit menyilu....
tahan la aku, nasib baik sehari jer
hari ni aku bangun
Alhamdulillah... nyilu tu da lari, tapi ada rase sakit cam lebam
kalo aku tekan mulut aku...
ermmm.. mudah mudahan tu pn akan hilang nnt...

Haah. korang tau baper kos tampal 4 batang gigi tu??
aku pn terkejut tapi buat-buat muke selambe jer
Tercari cari aku duit dalam beg..
Total RM310 ko senah semua sekali...
telan air liur jer la.....

tak per la...
janji puas ati da boleh makanan dengan selesa.....

Sekian.

4 comments:

wanie-ladybird said...

sakit gigi adalah sakit yg paling sakit selain sakit nk beranak..hehehehe
mahalnye kos dia dik oiii

Unknown said...

wanie-ladybird
tul berdenyut nyer tu tak tahan, nak marah je... abih da bajet tuk bulan nie...=(

Anonymous said...

smlah gg kt...tp dulu mi time prgnntkan niya, kt adalah seorg yg rjin minum susu...pagi mlm tu...tp still jadi gak mcm tu...smpai skang ni xwatpe, xtampal pun...last2 jdi bsr lubgnye sbb aritu nga syok mkn kopok leko, pastu ble rasa mcm somethg keras...tgk2, serpihn gg rupenye..rm300...mak ai...'murah' sgt tu mi-inaz

Unknown said...

yeke inaz, minum susu banyak pn gigi tak kuat ker... tiap kali ngandung nnt abih satu gigi yer..ekekekek..
murah tu sebab 4 batang inaz..kuikuikuik.......