Monday, June 11, 2012

Hari Qsha Tak Berapa Sihat

Hari Rabu 6/6/12 adalah aniversary aku n en sya...
Baru nak Plan keluar makan
tapi kita mampu rancang, tuhan yang menentukan...
malam tu Qsha lak demam, mula dengan batuk, then selsema
pastu malam tu mmg panas giler badan dier...
da la malam malam kat Putrajaya nii mmg berbahang sekarang ni...

Kebetulan aku mmg cuti seminggu sebab pengasuh cuti
petang tu aku n en sya pn pergi la anta dier check kat hospital
Yang aku pelik qsha ni kan
mmg dari dulu
time sampai klinik ke hospital ker die jadi sihat...
aku pn pelik....
padahal kat umah kemain panas la batuk la...

So masa check tu doktr just bagi tau ada demam lagi sket tapi tak tinggi
batuk ok kahak tak der dalam paru paru,
n selsema time tu tak der plak..

Jadi ni je la hadiah yang Qsha dapat dari Doctor

dapatla ubat demam, anti asma n ubat selsema....
aku rase Qsha ni macam aku kot
tak suke g klinik / hospital...
sebab bila sampai sana jer da tak sakit
mencikkk tau!
Rugi jer tapi tak per la ubat demam n selsema boleh buat stok lain kali...

Eh yang aku perasan kan kalo aku skip qsha dari makan scoot emulsion mesti dier sakit tau, tapi bila dier continue makan badan dier kuat jer... aku batuk pn dier tak berjangkit.... aku suke la scoot ni...
before aku g jumpa doktr ni pn aku bagi dia makan scoot dulu... tak kan sebab tu kot die ok...ahahahhahaha
sajer jer la merapu aku ni...... nak sedapkan hati.....

muke lepas balik dari hospital... geram aku nak cubit..hikhikhik

2 comments:

Ruse Sulaiman said...

Oklah mcm tu jumpa doktor terus sihat. Mcm saya dulu2 waktu bujang ;) ok ya bg scott emulsion. Belum bg apa2 supplement kt iman lg...

Unknown said...

Ummi Iman
sepanjang bagi qsha makan scot mmg puas ati la, mmg kurang dapat jangkitan n badan die kuat... kalo skip tu ader jer la nnt selsema dtg la batuk la demama la..sy bagi dier yg perasa oren tu sedap sikit.