Friday, June 8, 2012

Kisah Kencing Manis Mak part 3

Seminggu Mak Ada Kat Rumah Aku (31/5-4/6/12)

Alhamdulillah seminggu sudah mak aku stayed rumah aku
so far aku tengok dia ok sket...
rutin cam biasa, hari-hari luka kaki dia kene cuci
Aku baru tau kat Putrajaya ni kalo time cuti, kene cuci luka kencing manis sendiri je
kalo g kecemasan mmg dia tak layan la kalo setakat nak cuci cuci luka ni

lepas je ari Jumaat mak aku pergi Klinik Presint 9 tu
Aku bawak lagi dia g Hospital Putrajaya kat kecemasan tu
1st aku daftar kat kaunter saringan tu diorang tak nak terima mak aku
sebab diorang ingat mak aku nak cuci luka
last aku explain nak jumpa doktor nak check keadaan luka tu,
baru la diorang terima....
bukan apa luka kat mak aku tu ader kehitaman sket. tak tau la darah beku ke ape kan...
sebab tu nak kepastian, hospital kat kg aku tu plak nak besarkan lagi potongan kulit kat kaki sebab takut infection kater nyer...

Aku g Hospital dari kul 10pagi sampai kul 3 ptg baru setel
lame giler kan.... standard la kan ermmm
tapi tak per la berbaloi gak... aku tengok mak aku keluar bilik doctor senyum je

Doktor tu bagitahu luka ok clean ajer
yang hitam tu tak ader ape ape dont worry
so kene jaga makan n kurang gerak coz kaki akan membengkak dan luka akan lambat baik kalo banyak gerak.
And the best part is = tak der pn kulit yang kene di potong lagi....
coooiiii la... kalo tak sia sia jer kene ptong sket kulit kaki mak aku
da bertambah luka nye nnt......
Selamat di situ... Alhamdulillah lagi, syukur kpd Allah SWT

Refer citer sal kisah kencing manis mak aku ni di part 1 dan jugak  di part 2

1 comment:

Unknown said...

dulu arwah mak saya pun kencing manis..
memang buat rawatan dan cuci luka sendiri di rumah..
http://naturally-vitamin.blogspot.com/2013/11/manfaat-dan-testimoni-vivix-untuk.html